Saturday, January 05, 2008

Nyårslöfte!

Det är iofs snart en vecka sedan nyårsafton, men jag funderar ändå på att avlägga ett nyårslöfte. När Mr Handley meddelade att det inte blir nåt SiR i år så blev jag lite moloken. Jag hade väl igentligen inte tänkt ställa upp, jag är ingen tävlingsmänniska, men arrangemanget som sådant är kul och skapar massa positiva ringar på vattnet i cykelstockholm. Det är lite samma sak med 08XC som jag heller aldrig har cyklat.

Så för att råda bot på det så tänkte jag lova att ställa upp i alla MTB-tävlingar i sthlm i år, om inte annat bara för att visa lite stöd åt dem som ställer uppp och sliter trots klagomål och SCF. Det tog ungefär 5 sekunder innan jag insåg att det var en korkad idé. Det finns säkert massor med små XC-tävlingar som jag varken är intresserad av, eller skulle klara av att genomföra. Dessutom går det massa DHsvartrejs, som säkert skulle vara kul, men inte på min inbred.

Mitt lätt modifierade löfte går istället ut på att ställa upp i minst en MTB-tävling här i stockholmstrakterna i år. Gissningsvis blir det lida loop, lika gissningsvis blir det på min SS-inbred, någon ny MTB står inte på programmet i år. =)

3 comments:

Tobbe Arnesson said...

Keps Cup har alltid låtit roligt tycker jag, hint-hint. ;)

Johan Andersson said...

Keps Cup är roligt :oD

Tur för dig att du ändrade löftet, som du säger kan man nog hitta en massa småtävlingar, fler än man kan tro.

Rikard said...

keps kup är kul. Jag har faktiskt varit med på en sådan tävling. Men den räknas inte riktigt