Monday, October 11, 2010

Höst!

Då var det officiellt höst, jag har nämligen drevat ner langstern igen.

I våras vart det snack om tempotävlingar och sprintrundor. Det vart aldrig något av med tävlingarna men för att förebygga den värsta förödmjukelsen på ekerörundorna som blev av så drevade jag upp hojen till 52-16 nån gång i våras. Det var guld hela sommaren och det blev några kortare landsvägsrundor på semestern utöver det vanliga jobbpendlandet. 52-16 gör att man kan hänga med även när tempot kliver över 35 kmh. Jag vart nästan förvånad när jag kom tillbaka från Gotlandsvistelsen och svishade upp för västerbron med den höga utväxlingen. Kostymbyxorna var lite tajtare över låren och jag kände mig stark. Nu börjar det dock gå tungt igen så i kväll blev det lite mek hemma i vardagsrummet.

Det var dock förmodligen sista gången jag mekade där, för om en dryg månad blir vi farstabor. Vi har nämigen köpt en villa och som synes på bilden har det börjat dyka upp kartonger i vardagsrummet. Villan har bra utrymme för cykelförvaring och verkstad. Dessutom ligger den lite närmare hellas och i sommar, när jag drevat upp igen, lär det bli några rundor ner på södertörn. Det skall visst vara bra cykling där nere.


Posted by Picasa

4 comments:

Johan Andersson said...

Rundor på södertörn låter lockande.. Hellas med.... Var flyttar ni?

Emma said...

Södertörn är grymt! Man kan cykla låååångt och fint där! :-)

Rikard said...

Fagersjö. Jag har bilder på fejjan

Tobbe Arnesson said...

Grattis till husköpet!