Saturday, April 22, 2006

Nya markeringar längs Nickspåret

Jag tog mig en välbehövlig tur längs NICK-spåret i förmiddags. Det var första gången på länge som jag orkade ta mig runt hela spåret. Vissa partier har jag dock forfarande svårt för att hitta på men det kommer att ordna sig snart. På lördag är det nämligen arbetsdag igen och då skall skylltarna upp.

För att förbereda för arbetsdagen var jag ute och markerade upp "min" bit av spåret med silvertejp. Jag försökte sätta silvertejpe så glest som möjligt för att se hur många skyltar som är absolut minimiantal på den bit som jag har hand om. Om ni tycker att det är för glest får ni gärna höra av er.

Jag stötte på lite folk ute i spåret i dag också. Jag var där rätt itdigt, men när jag tagit mig runt halva spåret var klockan så mycket att alla andra som ville njuta av det fantastiska vädret också tagit sig ut. Vid relästationen (eller vad det är) vid silverdal stod ett par unga killar och klottrade. Eniro ställer som vanligt upp med en fin flygbild över området:

Lite senare stötte jag också på en drös med cyklister som cyklade extremespåret. De var kanske inte de mest sociala cyklisterna jag nånsin sett men det var ändå trevligt.

Spåret som sådant är i finfint skick, vissa surhål får man räkna med men det mesta av stigen har torkat upp ordentligt. Ursviks motionsgård har hängt fram vattenslangen så man kan tvätta av hojjen efter uträttat värv. Man måste dock ha med sig en egen nyckel till kranen för den de har få alldrig vara i fred. Jag fuskade och använde tången på mitt multiverktyg. Jag får se om jag hittar en passande fyrkantsnyckel nästa gång jag är på järnhandeln.

Nästa tur blir på måndag om vädret håller i sig.

No comments: