Friday, January 30, 2009

Mitt nya liv!

Jag överlevde disputationen. Det var t.o.m. rätt kul. Jag fick massor med choklad!

Idag var sista dagen på gamla jobbet. Jag passade på att formatera om bägge mina datorer och installera linux på dem innan jag drog, i övrigt gick det rätt lugnt till. På måndag börjar jag på ett nytt jobb som nog innebär mindre surfande på dagtid, men ledigare kvällar. Som en extra bonus får jag längre att pendla, vilket kan behövas efter ett halvår av stillasittande framför datorn.

Det innebär också lite förändringar på bloggen. Jag kommer naturligtvis fortsätta att blogga om cyklar och cykling när andan faller på, men jag tänkte bredda mig lite. Jag är lite lagom intresserad av teknik, naturvetenskap och forskning så jag kommer nog klämma in ett och annat blogginlägg om sådant också. Framförallt forskningsfinansiering är ett område som jag har starka åsikter om men inte riktigt velat blogga om medans jag var anställd på KTH. Jag skall nog passa på att kasta lite dynga omkring mig när det passar också. Jag skar ner på happysurfandet under slutskedet av avhandlandet och har inte riktigt hittat tillbaka ännu så jag behöver nog ett forum för sådant. =)

För att hålla åtminstone denna post lite cykelrelaterad så skall jag passa på att säga att jag kanske hittat en frampakethållare till lastcykeln. ilikebike tar in wald. Jag får hoja ner till hammarby och se om de passar.

7 comments:

Johan Andersson said...

Gratulerar!!
Det är alltid kul att påbörja något nytt, speciellt när valet görs av den egna individen.

Till Hammarby är du alltid välkommen, även fast det inte var mig du syftade på!

Anonymous said...

Grattis grabben!

Jag har inte ratat dig, inte heller glömt eller valt bort dig.
Jag hade siktat in mig på snittarna den 22 men hade ingen möjlighet att komma till Stockholm.

Det har varit för mycket. Men nu är det slut på det på riktigt.

Jag hör av mig.

jesperC said...

Grattis!

Bra att lämna det akademiska livet och skaffa ett hederligt arbete =)

//j

Mickegillarcyklar said...

Stort grattis! Och som JesperC skrev, bara att skaffa ett arbete då ;-)

Rikard said...

Jag tror att det nya jobbet är rätt hederligt. Det skall bli kul att prova på verkligheten lite. =)

Jocke: Lofsdalen i påsk?

Anonymous said...

Rikard: sportlov & påsk!

Tobbe Arnesson said...

Grattis igen!

Hade du sagt att det var choklad och inte snittar som vankades hade jag nog kommit. ;)