Monday, April 14, 2008

Laståsnor

Jag hade mer eller mindre lagt av med tanken på att ha någon form av långsvansad lastcykel när jag hittade den här sidan: bikerubbish

Jag hade dessutom precis raderat en annons för en longboard från happy. Nu kanske den var cykelrelaterad iaf =)

Skämt och sido så funkar min nuvarande laståsna tillräckligt bra. En stor korg och cykelkärran gör att jag kan få med mig alldeles för mycket saker redan som det är. Däremot så fortsätter jakten på en bra pakethållare till Cannondalen. Den som sitter där nu lirat inte 100 med ortliebväskorna, och den är inte tillräckligt snygg. Jag har köpt på mig lite tillbehör från tubus för att kunna justera monteringspunkterna lite. Kruxet på den hojen är nämligen att fästena på sadelstagen sitter så långt upp att många pakethållare inte når fram. Dessutom är det 145mm spacing och skivbromsar på den. Frågan är bara om man skall satsa på ett nice rack från surly, som om inte annat matchar pakethållaren i andra änden av cykeln, eller en tubus. Tubusen känns som ett säkert kort, och den går dessutom att få tag på.

3 comments:

Markus F said...

Jag har beställt ett Porteurframrack åt dig nu. Bara så du vet.

Markus F said...

Matt Feeney på Pass§Stow skulle vilja ha specifikationer på den cykel som pakethållaren ska monteras på. Gaffel, styrrör, fästpunkter osv. Bilder blir bra.

Rikard said...

Gaffeln blir en cannondale Fatty R stel gaffel med skivfäste, skärmfästen och vbromsfästetn för 26 tum. 400mm AC. Ramen blir nog olika ganska många gånger om.

Du kan slå mig en signal, för jag kommer vara medialt förfördelad i några dagar fom i morgon bitti.