Thursday, April 10, 2008

Liten uppdatering

Tänkte bara uppdatera lite för Tobbes skull (Hej Tobbe).

Söndagen bjöd på kalasväder, så vi hängde på vår chariot bakom canondalen och trampade ut till saltsjöbaden. Där var det kalas hos en bekant och vi trampade inte hemmåt förren det blivit mörkt. Dinottelysena funkar utmärkt och vi gjorde de 25 kilometrarna från tattby till Huvudsta 30 minuter långsammare än vad en normal SL-resa skulle ha tagit. En riktig toppentur med lilltösen kvittrandes ifrån vagnen hela resan.

Om man får för sig att cykla ut till saltsjöbaden igen kan jag tipsa om att det ligger en dold kebaberia i fisksätra som har riktigt goda kebaber. Fisksätra i övrigt är inte så upphetsande.

På tal om något helt annat så har jag hittat frugans nya hoj. Det får nog bli en till specialized. Specialized centrum, med SKS-skärmar och den nya designercykelkorgen jag beställt, skulle bli kalas. Jag måste bara dubbelkolla att man verkligen får dit fästet till cykelstolen på den ramen, annars är jag tillbaka på ruta ett.

1 comment:

Tobbe Arnesson said...

Hoj rikard!

Kollade på några Centrum hos Häggs, häftiga cyklar faktiskt.