Saturday, August 09, 2008

Nyförvärv

Jag glömde ju att berätta vad det var jag släpade hem från spånga. Jag är lite lagom nöjd med att kunna ta en dylik på cykeln utan större problem. Jag har kört både andra ultimateställ och parktools gamla pro-ställ i min PAC-väska.

Nu har jag iofs tillgågn till bra meklokal, men jag har behövt ett ställ hemma ganska länge. Nu när jag skall lämna in massa delar till service och Ventanan inte står av sig självt utan dem blev det lite "akut". =) Jag försökte iofs köpa ett sådant för ett år sedan men det gick som det gick med det. Det här har kommit från CRC i vanlig ordning.

Det här stället är nog faktiskt mer gediget än mitt kamerastativ, så jag funderar på att skaffa ett lämpligt stativhuvud och klämma fast i hållaren för att se hur det funkar. Kamerastativ är sjukt dyra så det skulle kunna bli en bra grej. =)
Posted by Picasa

2 comments:

Anonymous said...

Såg ut som ett stabilt köp. Själv ställde jag in mitt mekställ i hörnet på det nya garaget nu i eftermiddags. Tyvärr har jag inte fått ordning i min tänkta cykelverkstad eftersom svärmor FORTFARANDE inte har flyttat ut till 100%!

Jag bidar min tid och är glad åt en normal garageplats enbart för mina cyklar.....

Vi misslyckades ju med middag i Viksjö. När kommer ni till Arvika? Vi saknar Er!

Tobbe Arnesson said...

Jag hoppas mitt Clas Ohlson-ställ för 500,- ska gå sönder någon gång så jag kan köpa ett nytt. Det funkar för bra för att ersättas och nu när jag har en mekvind behöver jag aldrig ställa undan det...