Tuesday, September 09, 2008

Bäste Svensk!




Det händer lite för mycket kul saker på cykelfronten just nu för att inte blogga om det. Roligast var nog SSSM som bara blir bättre och bättre för vart år som går. Linköpingsarrangemanget blir nog svårslaget dock. En relativt kort bana med mycket stök och lagom blött underlag. Jag trivdes som fisken i vattnet och lyckades missförstå tävlingsreglerna såpass kapitalt att jag gick och blev tvåa. Eftersom ettan var engelsman så titulerar jag mig bäste svensk i oväxlad MTB. Men jag skall inte låta min förnäma placering överskugga restan av tävlingen. Stämningen var på topp redan i bilen på väg ner. Vi var tre glada gossar och två cyklar i en volvo på den dimmiga motorvägen. En tredje cykel inhandlades 40 minuter innan start på plats i Linköping. Väl framme vid parkeringen så insåg jag direkt hur välorganiserat det var när jag fick se en skylt som påpekade att jag cyklade åt fel håll och borde vända. Proffsigt. I övrigt var det bara hur bra som helst med mycket publik och en varm grill hela racet. Att köra en kort varvbana har sina fördelar. =)

Ett par dagar innan racet så lyckades jag impulsköpa en ny ram. En NOS kona explosif som kommer få framlida sina dagar som porteur hade jag tänkt. Den skall väl bli exakt som den cykeln jag har nu, fast robust. Nexus med rullbroms bak, fungerande styrlager, och flak fram är planen. Ganska precis som Gary Fisher simple city 8 (sånär som på styrlagret) som förhoppningsvis kommer till Sverige snart. Om inte annant får det bli en GF till frugan, så får vi varsin porteur.

5 comments:

Anonymous said...

Gratulerar. Jag titulerar mig "sämste svensk".

Mickegillarcyklar said...

Grattis! Både till titeln och Konan :-)

Tobbe Arnesson said...

Uhm, hur kan ett missförstånd av reglerna leda till en andraplats? :D

Anonymous said...

Tobbe: jag hade åxå synpunkter på det hela.

I Uppsala körde osvenskar i den öppna klassen, och stred inte om mästartiteln.

Rikard said...

tobbe: Hade jag vetat vad "40 minuter plus ett varv" betydde hade jag hamnat i sämre startgrupp i andra heatet. =)