Sunday, September 14, 2008

Nära ögat

Vi var inne på cykloteket i går. De har rea och Hanna behövde ett par bra skor att cykla med. Vi passade även på att provcykla en av de cyklar jag tittat på åt henne som ersättning för hennes gamla pendlarök. En Specialized Centrum Globe. En smutt sak med alfineväxlar, hydrauliska skivor och lätt aluminumram med massor emd standover. Hanna var iväg i tio minuter och kom tillbaka med ett stort leende. Den var rapp och bekväm och växlarna fungerade ypperligt. Med 15% rabatt hade den kostat 6800, vilket får anses som helt acceptabelt.

Det blev dock ingen ny cykel, för på frågan om man kunde få dit en barnstol blev svaret blankt och bestämt; Nej! Ramens utformning omöjliggör effektivt fastsättandet av en Hamax-stol. Jag mättle lite på ramen och på fästet hemma och det verkar som om försäljaren hade rätt. Det går inte ens om man sätter fästet bak och fram. Bummer för oss, cykloteket och Specialized.

Men det blev ett par fox-skor med 30% rabatt. Alltid något.

2 comments:

Johan Andersson said...

Har kollat på dito på Sportson Södermalm. Den ser verkligen finfin ut som pendlarhoj. Henrik som bor granne med mig tror jag har en likadan, fast utan barnsits då.
Hade lite funderingar på en sådan men slog bort dom då jag redan hade bestämt mig för en Peregrine.

Tobbe Arnesson said...

Äh, det fixar väl oxr med 15 kg traktorskrot snabbt? :D