Wednesday, March 15, 2006

Inbred I

Jag lovade att jag skulle posta bilder här först på det nya underverket.

Den blev inte klar till keps cup-premiären men en tur i Hellas blir det nog på lördag. Jag kommer att återkomma under de närmaste veckorna med mer info om lite specialdetaljer på den. Tex hur min lite speciella kedjepännarlösning funkar och hur frustrerad man kan bli på 2mm diff i kedjelinjen.

Det är iallafall en inbred 456-ram med en Marzocchi Z1 drop off II-dämpare, DMR-nav, WTB dual duty-fälgar, saintbromsar och massa annat godis.


Kedjespännaren är en Roox rollercoaster som jag har fått specialmodifiera för att passa med 50mm kedjelinje och 32-taggars drev. Det blev lite filande och borrande och det är ganska pilligt att få till installationen om man inte gjort det förut.

Nog om detta för idag, nu skall jag ut och cykla på den.

1 comment:

Anonymous said...

Åh, du också! Fin färg. Välkommen till Inbred-folkmassan.