Thursday, June 11, 2009

Lite vikter

Nya vevpartiet, med rätt klinga, blev 21g lättare än det gamla. Med tanke på att det gamla var ett deore med LX-vevlager och en surly stålklinga, så är jag inte jätteimpad. Det lossnade dock gängor både här och där från de gamla vevarna så det var definitivt dax att byta. Och nu får jag ju stålinserts på vevarna.










Skillnaden mellan de gamla och de nya pedalerna var dock klart märkbar. Hoppas bara att de nya håller. Just nu regnar det så jag har inte lyckats ta mig ut och provcykla ännu, men det kommer.



Posted by Picasa

3 comments:

Mickegillarcyklar said...

Jaysus! 823 gr för att par pedaler?!?
Jag blev för övrigt lite förvånad när jag jämförde vevarna jag bytte för ett tag sen. Klingor borträknade är Hone M600 bara 50 gr tyngre än XT M770.

Mickegillarcyklar said...

Glömde ju en sak...då var dessutom Hone 175 mm och XT 170 mm.

Rikard said...

De är tunga men grymma. De köptes in när jag byggde stridsvagn. Nu har jag inte haft sönder nått på länge så nu är jag weightweenie ett tag tills det börjar ramla delar av cykeln.