Thursday, June 11, 2009

färdiglevererat!

Senaste veckorna har varit trevliga på många sätt. Det har dykt upp många saker att blogga om; vevpartiet har kommit, jag har fått en dotter och jag köpte en ny kaffekvarn. Som vanligt så såg allt bra ut vid leveransen, men det har krävts en hel del arbete för att få det att funka som man vill ha det.
Bland annt så såg det ut såhär när jag la kedjan på klingan. Uppenbarligen så är rullarna större på 1/8-kedjor vilket ställer till problem på vissa klingor. Inte alla dock, jag har kört med feta kedjor förut utan problem. Mycket märkligt.

En annan märklig sak var att jag fick till perfekt magic gear. Det hade jag inte fått förut. Det kommer nog inte funka mer än någon ride så spännaren får sitta på ändå.

Hojpan ser nu ut såhär. Ganska clean även om sadeln egentligen är helt slut.

Posted by Picasa

2 comments:

Tille said...

Nice och grattis, men det där med kedjan är banne mig magiskt.

Tobbe Arnesson said...

Vilken blandning av nytillskott av helt olika dignitet, stort grattis till den ena och grattis till de två andra!