Thursday, February 12, 2009

Bom! fast träff!

Det har varit en lagom händelserik cykelvecka. Jag masar mig upp vid tio i sex på morgonen för att rejsa till jobbet. Samma rejs fast tvärt om kör jag vid halv fyra på eftermiddagen. Det börjar kännas i benen att jag gjort det här några dagar nu. Jag hoppas att det är träningsverk och inte bara vekhet. =)

I måndags lyckades jag komma över en cykelkorg från Wald. Jag mailade ilikebike och de hade ett ex kvar av medium-varianten, dock utan skruvar. Hundra spänn ville de ha och det visade sig att deras kontor låg behagligt nära mitt, så en lunchrast senare hade jag en stor fin korg. Den ser ut att passa perfakonan, jag skall bara få tid över att ta mig till Clas Ohlson för att handla de där skruvarna...

En annan kul sak inträffade när jag anlände till jobbet i går. Man är ju inte helt skärpt sådär vid halv sjusnåret. När jag anlände till parkeringsgaraget så var det en bil som svängde in framför mig genom porten. Utan att tänka mig för så körde jag efter precis bakom bilen och döm om min förvåning när jag plötsligt hade en vägbom mitt i ansiktet. De fäller ju ner dem rätt tajt så man inte skall kunna smita in två bilar på samma biljett. Som tur är så satt inte bommen fast så hårt, så den lossnade och jag klarade mig undan med enbart förvåningen. =)

5 comments:

Tobbe Arnesson said...

Haha! Tur du inte slog dig. Micklade du dit bommen igen? Var det någon som såg? :)

Finns övervakningsfilm att lägga på YouTube?

Åh så många frågor!

Anonymous said...

Ha!
Jag har gjort samma sak med samma bom i samma garage. Man gör det bara en gång! Det är en riktig chock. Lika snopet som det är att kör in i en bom är det att upptäcka att det inte gjorde ont. :-)
/Rickard från samma garage

Tobbe Arnesson said...

Två Rickard, två bomträffar, ett garage, en bom.

Vad är oddsen? :)

Rikard said...

Enligt internwebben är vi 7 st Rikard i huset så oddsen är nog rätt goda ändå.

Tobbe Arnesson said...

Hur många procent är det och hur många cyklar står det parkerade jämte hur många som jobbar?