Friday, February 27, 2009

Spotify

Jag fick en spotify-invite av macradion för ett tag sedan. Det var när spotify var pinfärskt nysläppt och " the shit". Jag gissar att jag hittade 10% av min skivsamling på spotify så jag var inte jätteimpad. Jag slängde ihop en favoritspellista med c:a 250 låtar och för ett par veckor sedan var det bara en handfull av dem kvar. Jag vart klart mindre impad med tiden men jag misstänker att spotify-personalen är mer upprörda över det än jag är egentligen.

Nu verkar det dock som om de håller på att skärpa upp sig lite. Hela dioramas katalog har dykt upp och långsamt börjar det trilla in album i mina söklistor igen. Jag blev dock sjukt förvirrad när jag insåg att univaque och tyskarna från lund låter exakt likadant....

9 comments:

Unknown said...

Hmm, skall nog ta en lyssning på univaque. Är det samma personer? :)

x said...

Ja håller med om att Spotify har rensat lite väl friskt men gillar det fortfarande.

Macradion är det något man bör kasta in i RSS läsaren?

Rikard said...

Macradion är nog bara intressant om man kör mac och vill hålla sig ajour, men det är ett par rätt kul killar som gör programmet. Jag brukar lyssna på macradion när jag är och storhandlar på ICA maxi och det kan bli lite pinsamt när man står i charken och börjar asgarva... =)

Tobbe Arnesson said...

Jag vågar fortfarande vägra Spotify och fortsätter mitt projekt att sortera min MP3-samling och köpa det som är bra på CD. :)

Rikard said...

Amarok sorterade min skivsamling nästan helt själv. Ett par kvällar med discogs och itunes senare så hade jag bilder till nästan allt. klicktrack.com och itunes har räddat mig från aluminumet sedan länge. (mest klicktrack faktiskt).

Tobbe Arnesson said...

Sorterandet går ut på att lyssna genom allt och dela upp det i bra respektive kass. :)

Om jag ska lägga något till mappen "bra" måste jag lyssna på alla låtarna. Just nu är jag på Sator...

Rikard said...

Sator är inte, och har aldrig varit, bra. Så det lär gå fort. =)

Gör en spotifylista med dina kvarvarande skivor så skall jag hjälpa dig med mer sortering... =)

Tobbe Arnesson said...

Kom nu ihåg att jag är från Dalarna, där ingår det att lyssna på Sator och sladda med PVn. ;)

Rikard said...

Jag förstår det kulturella trycket, men du behöver ju inte gilla det =)