Saturday, February 07, 2009

Första veckan avklarad

Jag har klarat av min första arbetsvecka ute i verkligheten. Det gick bra om jag får säga det själv även om jag fick "landa springande". Fullt ös från första dagen mao, vilket passar mig kalas. Jag har faktiskt väldigt roligt på jobbet. Såpass att jag måste passa mig så jag inte sitter och fnissar. =)

En grej som skiljer sig dramatiskt från förra jobbet är hur mycket tid man kan lägga på att surfa utan att det påverkar arbetet. Nu när jag kommer hem har jag ofta 130-150 olästa poster i RSS-läsaren, vilket är alldeles för jobbigt så jag måste rensa. HTATBL och Drunk Cyklist får stryka på foten, för de läser jag ändå nästan aldrig, speciellt inte DC som bara verkar bitter. Bad Astronomy får stryka på foten till förmån för Bad Science istället, som är hästlängder bättre. BA är visserligen intressant ibland, men ibland också osmakligt osaklig.

Bloggar som får vara kvar är däremot Tobbes och Mollos. Efter ett halvårs intensivt stillasittande har jag ungefär samma bekymmer så jag förljer gärna deras framgångar (Heja Tobbe!). Jag har optimerat min pendlarsträcka nu så det är 2x12 km i högt tempo med ungefär sex rödlysen per gång. Jag bränner iaf många kalorier per dag, men risken är att jag lassar in dem också. Min vikt korrelerar positivt med träningsmängden nämligen. Precis som Tobbe har jag varit uppe strax under tresifrigt, men det var när jag muckade. Målvikten är 80 och dit ner har jag fem kilo i dagsläget, såfort jag fikat klart... =)

3 comments:

Tobbe Arnesson said...

Hehe!

Kör hårt med fikat, det lär du behöva nu när du cykelpendlar ett par mil om dagen! :)

Cykelbloggar said...

Hallå,

Vi undrar om det är Ok om vi länkar och presenterar din blogg på "Cykelbloggar"

Om du tycker det är OK så kan du antingen slänga in en kommentar på cykelbloggar.blogspot.com alternativt skicka ett mail på cykelbloggar@spray.se

Vore kul om du ville vara med,

Mvh
Admin / Cykelbloggar

Cykelbloggar said...

Hallå Rikard,

Kul att du var positiv till att vara med, jag har publicerat din blogg nu, hoppas det var ok det jag skrev?

Mvh
Admin / Cykelbloggar